close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 Tech_Job 板
 
Want free Kindle ebooks?

Sign up to receive the best freebie Kindle ebook deals in your email every day.
From our sponsors
Re: [請益] 為什麼公司一定要叫新人開價?
Oct 25th 2013, 17:09, by victorly

作者victorly (阿維)

看板Tech_Job

標題Re: [請益] 為什麼公司一定要叫新人開價?

時間Fri Oct 25 17:09:23 2013

※ 引述《chaner (迅速)》之銘言: : 面試了幾間,小弟一直有個疑惑 : 為什麼履歷表就是寫沒工作經驗的 : 為什麼面是一定要我自己開價?(我說依公司規定還會被強迫開價) : 後來今天面試一間外派越南的...我開48K : 後來那個面試官跟我說36K要不要去? : 我回答考慮 : 之後我就走人...... : 想請問一下去越南他們開36K要去嗎? : 小弟真的很疑惑,麻煩大大解答 跟Show hand或是告白一樣 底牌被對方知道的人就是會輸 既然是要賣東西 就要像賣房子一樣 開高價去給他殺 不想用你開10k他還是不想用 想用他自然會來跟你殺價了 錢又不是面試主管出的 是人資在把關的 想用人資沒過自然來殺價了 當然開得過高誰都會覺得白目 跟房子樣 行情價加個三成上去 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 59.124.104.28

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    ipokgfd5 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()