close
Blogtrottr
商業周刊 - 最新綜合文章
先進觀念 輕鬆掌握 
Use GarageBand in Just 1 Hour

Learn to create music in GarageBand and become the Beethoven you've wanted to be. This online course is just $30. Sign up today!
From our sponsors
國際大導要空間 市井小民更要空間
Nov 4th 2013, 15:11, by 安德森

「雪特!又搞砸了!」聽著廣播電台新聞播放的我,不自覺罵了出來,也嚇到了一旁正閉目養神的太后。

「怎樣?又忘了公司的啥事沒處理?就知道你健忘…」

不等太后開啟連珠炮模式,我立刻打斷她。「不是,人家國際大導來台取景拍片,這些狗仔,有需要咄咄逼人到此程度?」

「是人都需要空間,需要空間休息,需要空間做事。拍片這種大場面,當然更需要空間搞吧!」我忿忿不平地說著。

「是啦,你說的沒錯,尤其以你的身材,需要更多的空間才是~」天殺的,不虧是看透我全身上下、瞭若我壯碩身材於指掌間的太后。雖然我嗅到了這句話的嘲諷意味,但畢竟我知道太后是認同我的,我沒有立刻回嘴。

「我相信,以盧貝松這種國際大導,受推薦來台拍戲,我們也可搭著此順風車曝光行銷,若手法做得漂亮,其實是互相幫襯,彼此保留適度的空間,才是大智大慧!」趁著綠燈亮起之前,我把想說的話一股腦吐了出來,沒辦法,不吐不快,我直腸子。

或許是希望國際能看見台灣的美,看見台灣的好,也或許是出自於自身幽閉空間恐懼症的陰影,這源自於「空間」一詞起的事,我很有感覺。

汲汲營營  現代人需要更有效率運用空間

「空間真的很重要,尤其在現在高度都會化的發展中,誰不希望在自己獨處時,能有專屬自己的一片天地?」難得太后今天肯聽我嘮叨,也或許她真的閉目養神到忘我的境界…...

你有國際級的空間嗎?請看 >> ALL NEW ALTIS 的大器觀點

TOYOTA_COROLLA ALTIS

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    ipokgfd5 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()