close
Blogtrottr
Mobile01熱門文章
 
Eventbrite makes it happen

Create an event and sell tickets online through Eventbrite. It's simple! Sign up and get started today.
From our sponsors
機油只要換0.8公升卻換了1公升,對於車子會有什麼不良的影響嗎?
Jun 21st 2014, 09:02

小弟上禮拜剛買一台FT6,這次雖然才300公里,不過我已經決定開始換好一點的機油

因為不想訓車了,平常上班完全沒車還不能加速的感覺有夠差...

爬了一些文以後,在美孚、殼牌、TOTAL三個牌子中挑一種

剛剛在家樂福的機油區猶豫好久

最後決定是殼牌5W40

買好後立刻去附近的一家機車行,換了機油,老闆順口問我要不會連齒輪油一起換,我想說我都自備機油了拒絕不好意思就一起換了

收費是100元,價錢還滿合理的,畢竟還提供了我齒輪油

重點是,我的FT6,說明書上是寫只要換0.8公升就好,但是老闆是1公升全倒光

是不是大部分機車行老闆都是整瓶倒下去?

這樣對於車子會有什麼不良的影響嗎?

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    ipokgfd5 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()